• Se varan hemma hos dig
  • Snabb leverans 2-7 vardagar
  • 30 dagars fri returpolicy

Handelsvillkor

Handelsvillkor

 

Allmän information

Havemøbelhuset ApS

Brødeskovvej 62 

3400 Hillerød

Danmark

 

(Denna adress är också returadressen.)

 

CVR-nr: 38 40 25 87

Ägarens namn: Jesper Bundgaard Møller

Tel. Nr: +45 31 99 99 72

E-post: info@solmobler.se

 

Betalning

Du kan betala med MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, JCB, American Express och MobilePay Online.

Vi tar inga kortavgifter.

Beloppet kommer först att dras från ditt kort när varan skickas.

 

Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar efter beställning.

Om du inte har möjlighet att vara hemma kan vi placera föremålet på adressen, lämpligen så nära trottoarkanten som möjligt i förhållande till områdets beskaffenhet. Kom ihåg att det sker på egen risk. Skriv gärna i kommentarsfältet om vi kan placera varan.

Har du speciella önskemål eller krav på din leverans, t.ex. begäran om leverans (detta kan beställas mot avgift), du kan kontakta Solmöbler om detta så snart som möjligt efter beställning.

Reklamationer gällande transportskador etc. bör göras omedelbart vid leveranstillfället. Det är bäst av bevisskäl. Ju längre man väntar desto svårare kan det vara att göra det sannolikt att det var en transportskada.

Om du får en vara som har skadats under frakten är det viktigt att du omedelbart tar en bild innan du packar upp varan, och skickar denna bild till oss på mail: info@solmobler.se så att vi kan kontakta fraktbolaget gällande skadan.

 

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerrätten löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Om du har beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Om beställningen består av flera partier eller delar, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag då du tar emot den sista satsen eller den sista delen.)

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till info@solmobler.se eller använda standardformuläret för avbokning som du hittar längst ner i villkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

 

Ångra en del av köpet

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de köpts i en beställning.

Observera att du inte får ersättning för fraktkostnader om du ångrar en del av ditt köp.

 

Lämna tillbaka

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om skada uppstår under transporten.

Du kan köpa returetiketter hos oss – även för mindre varor.

Vissa varor kan inte returneras med vanlig post. Det gäller trädgårdsmöbler.

Kostnaden för att returnera dessa varor förväntas kosta max 500 SEK om du köper returfrakt från oss.

 

Varans skick när du skickar tillbaka den

Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar kan du bara få tillbaka en del av köpesumman. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.

Om originalförpackningen saknas kan det leda till att varans värde minskar.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köptillfället, om vi inte har kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, om du inte skickar bevis på att vi har returnerat den.

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

Du kan också ångra köpet genom att meddela oss och lämna det personligen på ovanstående adress efter överenskommelse.

 

Klagorätt

När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor.
Det innebär att du har rätt att göra ett klagomål i 24 månader.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.

Var uppmärksam på att flagnande eller blekta färger till följd av solljus inte nödvändigtvis omfattas av reklamationsrätten, då man måste räkna med att detta sker i vardagsbruk.

Du måste klaga inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer klagomålet alltid i tid.


Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i korrekt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dina fraktkostnader.

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

När du returnerar varan, bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.

 

Överklaganderätt

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta oss på info@solmobler.se. 

Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Allmänna reklamationsnämnden

Kungsholmstorg 5 

Stockholm

08 508 860 00

https://www.arn.se/

Om du är bosatt i ett annat EU-land än Sverige  kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här - http://ec.europa.eu/odr

 

Personuppgiftspolicy

Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, tel nr. och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos Havemøbelhuset ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företag behandlar information enbart för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.

Dessutom registrerar vi IP-adressen, från vilken ev. köp görs. Informationen används vanligtvis inte, men kan användas i en ev polisutredning. Alla falska order polisanmäls.

Du kan även valfritt få din e-postadress upptagen på en e-postlista (Nyhetsbrev) hos Havemøbelhuset ApS, så att du regelbundet får nyheter och annan information från Havemøbelhuset ApS. Denna tjänst kan registreras och avregistreras när som helst efter önskemål.

Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan tillhandahålla din information med ett adekvat skydd.

Uppgiftsansvarig för Solmobler.se är Havemøbelhuset ApS.

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall har vi en skyldighet att radera dina personuppgifter om du begär det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga för det ändamål för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@solmobler.se

Småkakor

Butikssystemet använder så kallade cookies för att kontrollera innehållet i varukorgen. En cookie är helt enkelt namnet på en fil som lagras på din egen PC. Det är också möjligt att be systemet att spara sin egen adressinformation till nästa besök. Om du vill radera denna information vid ett senare tillfälle kan detta göras via webbläsarens inställningar. I Internet Explorer görs detta till exempel via menyn "Verktyg" och menyalternativet "Internetinställningar".

 

Standard returformulär

(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utövas)

Till:

Havemøbelhuset ApS

Brødeskovvej 62 

3400 Hillerød

info@solmobler.se

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

______________________________________________________________________________________

Beställd den: ____________________________ Mottaget den: _______________________________

Konsumentnamn: ________________________________________________________________________________

Konsumentadress: ________________________________________________________________________________

Konsumentsignatur: ____________________________________ Datum: _________________

(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 19.04.2021