• Se varan hemma hos dig
  • Snabb leverans 2-7 vardagar
  • 30 dagars fri returpolicy

Önskar du att returnera något

Vill du returnera något? 


Om du vill returnera en produkt finns det några olika saker du måste vara medveten om.

Se vår returpolicy här.

Ånger- och bytesrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss och vi har förlängt denna ångerrätt till 30 dagar. OBS!, inga pengar kan returneras för varor köpta med presentkort eller kuponger.

Ångerfristen går ut 30 dagar efter den dag du mottagit din vara, varefter köpet inte längre kan ångras. Tidsfristen innebär att du inom 30 dagar från mottagandet måste meddela oss att du kommer att ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till info@solmobler.se

Om du vill ångra ditt köp redan före leverans räcker det inte att avvisa leveransen vid mottagandet. Du måste istället skicka ett mail till oss och tydligt ange att du vill ångra ditt köp samt vilket köp det är (beställningsnr).

När vi har fått meddelandet om önskad retur kommer vi att skicka dig en returetikett för att skicka tillbaka dina varor. Fraktkostnaden beror på vilken typ av leverans du har fått dina varor levererade med. Om varorna levereras som paket via GLS är returkostnaden 59 SEK. Vid retur eller byte av varor som levereras med fraktleverans debiteras kostnader på 500 SEK för returfrakt.

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att skicka tillbaka en eller flera varor även om de köpts i en beställning. Observera att du inte får ersättning för fraktkostnader om du ångrar delar av ditt köp.

 

Retur

När du har meddelat Solmöbler att du önskar utnyttja ångerrätten ska varorna returneras snarast eller inom 3 arbetsdagar till:

SolMöbler

Brødeskovvej 62

3400 Hillerød

Vid retur av varor rekommenderar vi att du packar varorna säkert och noggrant i originalförpackningen, eftersom originalförpackningen representerar ett inte obetydligt värde för SolMobler.se , och varan således inte kan anses returneras i väsentligen samma skick och mängd om originalförpackningen saknas eller är skadad. Kom ihåg att du är ansvarig för varorna tills vi får tillbaka dem.

Trasiga föremål eller saknad originalförpackning betyder att du inte kommer att kunna ångra ditt köp. Spara även ditt kvitto för leverans. Om vi ​​behöver spåra paketet..

Vi tar inte emot varor skickade pr. postförskott.

Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar kan du bara få tillbaka en del av köpesumman. Produkten eller förpackningen ska vara i originalskick och får inte visa tecken på slitage, fläckar, skador eller lukt från yttre lukter som parfymer och rök. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att vi inte kan erbjuda oss att ta tillbaka varan alls.